উদ্যোগে উইভার্স আর্টিজান এন্ড ট্রাডিশনাল আর্টিস্টস গিল্ড(ওয়াটাগ)
উইভার্স, আর্টিজান এন্ড ট্রাডিশনাল আর্টিস্টস গিল্ড গতকালই http://silkroute2.com/index.html নামে একটি ওয়েবসাইট উপস্থাপন করেছে।
প্রথম সংখ্যায় লিখেছেন আদনান আবুবকর, এন্ড্রু কারবকো, সৈকত ভট্টাচার্য, সুসি নগম্বা এবং বিশ্বেন্দু নন্দ।
ভারতের পরম্পরার উদ্যোগীরা এবং বিভিন্ন দেশের মানুষেরা কিভাবে চিনের নতুন রেশম পথএর ভাবনাকে দেখছেন, তার মূল্যায়ন প্রকাশিত হবে এই ওয়েবসাইটে। এ ছাড়াও কিভাবে এই রেশমপথকে নতুনভাবে ভাবা যায় সেই ভাবনাও উপস্থাপন হবে এখানে।
আদতে এই রেশম পথ ছিল এশিয়ার পরম্পরার উদ্যোগীদের উতপন্ন বিভিন্ন বাজারে নিয়ে যাওয়ার রাস্তা। সেটির ঐতিহাসিক, অর্থনৈতিক এবং সাংস্কৃতিক ভাবনাও প্রকাশিত হবে।
আপাতত ইংরেজিতে লেখাগুলি প্রকাশিত হল। তবে আগামী দিনে ইংরেজির সঙ্গে মাণ্ডারিন এবং বাংলাতেও এই লেখাগুলির সারসংক্ষেপ অনুদিত হয়ে প্রকাশিত হবে।
আপনাদের সক্কলকে এই কাজে স্বাগতম জানাই।
স্বাধীন ভাবনার কোন লেখা এখানে স্বাগত।
আপনাদের অভিমত চাই।
About Slik Route
We are committed to the one Belt One Road or Silk Road 2.0 proposed by Chinese President Xi Jing Ping in October, 2013. We think OBOR is a revolutionary concept in a global economy plagued by lack of demand and over capacity. Up to 2007-08 Great Financial Crisis, Asset Trading was considered the ultimate way to create demand. We think OBOR proposing real investment in infrastructure as alternative way of creating demand.
Preamble
We think OBOR being real investment in mainly infrastructure has to face long gestation period, long time to cover cost and not ideal for east short term profit making mind set of Finance based demand creation. Hence, OBOR is bound to come into contradiction with the quick money making and short term thinking of extant political and social institutions. We will deal with those problems and also will propose different new social and political instruments that suits the long term nature of OBOR. We definitely think OBOR must include preservation of tradition, environment and heterogeneity of different societies besides building of modern infrastructure as part of its policy. Only then a long term thinking society at per with OBOR concept can come into being.
প্রথম সংখ্যায় লিখেছেন আদনান আবুবকর, এন্ড্রু কারবকো, সৈকত ভট্টাচার্য, সুসি নগম্বা এবং বিশ্বেন্দু নন্দ।
ভারতের পরম্পরার উদ্যোগীরা এবং বিভিন্ন দেশের মানুষেরা কিভাবে চিনের নতুন রেশম পথএর ভাবনাকে দেখছেন, তার মূল্যায়ন প্রকাশিত হবে এই ওয়েবসাইটে। এ ছাড়াও কিভাবে এই রেশমপথকে নতুনভাবে ভাবা যায় সেই ভাবনাও উপস্থাপন হবে এখানে।
আদতে এই রেশম পথ ছিল এশিয়ার পরম্পরার উদ্যোগীদের উতপন্ন বিভিন্ন বাজারে নিয়ে যাওয়ার রাস্তা। সেটির ঐতিহাসিক, অর্থনৈতিক এবং সাংস্কৃতিক ভাবনাও প্রকাশিত হবে।
আপাতত ইংরেজিতে লেখাগুলি প্রকাশিত হল। তবে আগামী দিনে ইংরেজির সঙ্গে মাণ্ডারিন এবং বাংলাতেও এই লেখাগুলির সারসংক্ষেপ অনুদিত হয়ে প্রকাশিত হবে।
আপনাদের সক্কলকে এই কাজে স্বাগতম জানাই।
স্বাধীন ভাবনার কোন লেখা এখানে স্বাগত।
আপনাদের অভিমত চাই।
About Slik Route
We are committed to the one Belt One Road or Silk Road 2.0 proposed by Chinese President Xi Jing Ping in October, 2013. We think OBOR is a revolutionary concept in a global economy plagued by lack of demand and over capacity. Up to 2007-08 Great Financial Crisis, Asset Trading was considered the ultimate way to create demand. We think OBOR proposing real investment in infrastructure as alternative way of creating demand.
Preamble
We think OBOR being real investment in mainly infrastructure has to face long gestation period, long time to cover cost and not ideal for east short term profit making mind set of Finance based demand creation. Hence, OBOR is bound to come into contradiction with the quick money making and short term thinking of extant political and social institutions. We will deal with those problems and also will propose different new social and political instruments that suits the long term nature of OBOR. We definitely think OBOR must include preservation of tradition, environment and heterogeneity of different societies besides building of modern infrastructure as part of its policy. Only then a long term thinking society at per with OBOR concept can come into being.
No comments:
Post a Comment